Розвиток слухового сприймання у дітей до 3-х років

0
1

На думку неонатологів і психологів, мелодійне оточення створює сприятливі умови для активного розвитку слухового сприймання у дитини. Це не означає, що потрібно цілодобово слухати музику, але і «стерильною» тиші бути не повинно.

Кожен звук головний мозок отримує у вигляді імпульсів. І чим більше буде таких подразників, тим активніше відбуваються розумові процеси.

Але не всі звуки однаково корисні. Спробуйте скласти список кращих, на перше місце з упевненістю можна поставити голоси батьків і родичів. Далі йдуть класична музика та мелодійні пісні.

Як розвинути слухове сприйняття у дитини

Добре розвивають слухове сприйняття у дитини звуки природи. Коли на вулиці йде дощ, відкрийте вікно, нехай малюк вчиться розрізняти мелодії в шумі дощу. Діти взагалі люблять слухати, що відбувається навколо них, чи то спів птахів або голосу грають поруч малюків.

В принципі, для розвитку слухового сприйняття нічого надзвичайного робити не треба. Прості ігри та заняття принесуть відмінний результат. Люди, у яких добре розвинений слух, відрізняються стійким сприйняттям, аналітичним складом розуму, нестандартним мисленням і чудовою пам’яттю.

Ви, напевно, звертали увагу, як відрізняється реакція новонародженого на різні звуки. Колискова допомагає дитині заспокоїтися, розслабитися і швидко заснути. Гучна музика чи несподіваний дзвінок телефону можуть налякати малюка. Такі звуки змушують спрацьовувати безумовні рефлекси. Якщо плеснути в долоні біля манежу, малюк розведе руки в сторони, розіжме кулаки і обхопить себе.

Першим кроком в розвитку слухового сприймання у дитини є вміння знаходити джерело звуку. Вже в 3 місяці малюк повертає голову на ваш голос і починає посміхатися. Це проявляється так званий «комплекс пожвавлення».

Зараз саме час купити брязкальце з мелодійним звуком. Вона допоможе не тільки закріпити нове вміння, але й розвивати слухове увагу. Періодично влаштовуйте і заняття з розвитку слуху у дитини. Потарахтите брязкальцем ліворуч або праворуч, знизу або зверху над головою дитини. Нехай він визначить джерело звуку і тягнеться до нього руками.

Одна з рекомендацій по розвитку слухового сприйняття у дитини (це також стосується і розвитку мовлення) – як можна більше з ним розмовляти. Коли малятко чує рідну мову, коли мама з ним розмовляє, він дивиться, як спілкуються дорослі, у нього створюється мовна карта. Поступово відбувається розуміння, як з’єднуються звуки. Тому потрібно вдосконалювати сприйняття мови. І допоможуть вам в цьому ігри.

Для гри можна використовувати що завгодно: музичний молоточок, жерстяну банку, наповнену квасолею, годинник… Дайте маляті можливість послухати, який звук видає кожен предмет. Після чого нехай він відвернеться і вгадує, який із звуків чути зараз. На вулиці також звертайте увагу на різні звуки: сигнал автомобіля, спів птахів, скрип снігу під ногами, шум вітру.

Англійські дослідники кажуть, що музичні іграшки: маракаси, барабан, ксилофон, міні-рояль допомагають розвивати слухове сприйняття у дитини та музичний смак. Тому не потрібно обмежувати крихітку. Краще допоможіть йому і зіграйте кілька найпростіших мелодій.

Напевно у вас вдома непогана музична колекція, але дитина росте, і у нього формуються свій смаки. Щоб врахувати їх, сходіть разом в магазин і вибрати те, що сподобається йому. І нічого страшного, якщо він віддасть перевагу класиці сучасну музику.

Якщо є можливість, відвідайте філармонію. Там ви познайомте дитину зі звуками різних інструментів.

Показники розвитку слухового сприймання у дитини

1,5-3 місяці – коли чує голоси рідних, пожвавлюється.

4-5 місяців – у відповідь на спілкування з ним починає гуліть.

6 місяців — 1 рік – повертає голову у бік джерела звуку. На відстані до метра реагує на цокання годинника. Реагує на оклик з іншої кімнати.

1,5 року – словниковий запас містить близько 15 слів. Копіює голоси тварин. Відгукується на звернення до нього (без підвищеного голосу і жестикуляції).

2 роки – словниковий запас розширюється до 150 слів. Чує, коли до нього звертаються з відстані 5 метрів. Не бачачи джерела, визначає, що видає звук.

3 роки – починає говорити складними реченнями. Може відрізнити схожі мелодії.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here